- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Hromadně přidat materiály
big five (pětifaktorový model osobnosti)
PSY - Psychologie
Hodnocení materiálu:
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiálvelké úsilí a zapojit se do mnoha projektů a cílů v jednom čase. Problémem je však jejich nedisciplinovanost a neschopnost dotáhnout alespoň jeden úkol do řádného konce.
Svědomitost - rysy
Rysy
SPONTÁNNÍ
SVĚDOMITÝ
Perfekcionista
Nemá ambice zlepšit se
Snaha o zlepšení,výkonnost
Organizovanost
Málo organizovaný
Organizovaný,precizní
Pracovitost
Malá výkonnost
Snaha o úspěch a výkon
Soustředěnost
Mnoho úkolů najednou
Jeden cíl po druhém
Systematičnost
Spontánní, rychlé rozhodování
Plánování, úvahy před rozhodnutím
Extraversion (Živost)
Extroverze představuje stupeň, jakým osoba může vnímat a reagovat na podněty a stimuly ostatních lidí a situací. Lidé energičtí, povídaví, společenští a průbojní preferují být ve společnosti lidí a rádi se zapojují do různých aktivit. Jsou to ideální týmoví kolegové na pracovišti. Druhou skupinou jsou lidé spíše samotářští, vážní, tiší nebo skeptičtí. Preferují spíše pracovat samostatně, nejlépe jako soukromá osoba.
Živost - rysy
Rysy
INTROVERT
EXTROVERT
Nadšení
Zdrženliví a skeptičtí
Otevření a pozitivní
Společenskost
Samotáři
Týmoví hráči
Energičnost
Usedlost, na jednom místě
Fyzická aktivita
Postoj
Preferují nezávislost, samostatnost
Rádi vedou ostatní
Důvěřivost
Skeptičtí ke druhý
Věří ve schopnosti druhých
Taktnost
Mluví přímo bez ohledů
Asertivní volba slov
Agreeableness (Přívětivost)
Vyjadřuje náš vztah k ostatním, tedy jak jsme k nim přívětiví a nasloucháme jim. Lidé vysoce přívětiví jsou lidé dobrosrdeční, laskaví a snášenliví. Tolerují a akceptují názory ostatních a jsou vhodní pro týmovou spolupráci, neboť jsou ochotní diskutovat a akceptovat názory jiných apod. Lidé nepřívětiví až nesnášenliví, bývají nepoddajní, neodbytní, soutěživí až agresivní. V práci mohou být k ostatním nepřátelští, sobečtí, kariéristé a nejsou vhodní jako týmoví hráči.
Přívětivost - rysy
Rysy
SOBECKÝ
PŘÍVĚTIVÝ
Zdvořilost
Preferuje své potřeby
Zájem o potřeby druhých
Dorozumění
Agresivní, soutěživý
Harmonický, nekonfliktní
Poddajnost
Chce uznání, bez úcty
Netouží po uznání, pokorný
Odměřenost
Bez ohledu vyjadřuje své názory
Nechává si své názory pro sebe
Neuroticism (Emocionální stabilita)
Potřeba stability vyjadřuje stupeň vyrovnanosti lidí se stresem a reakcí na něj. Houževnatí neboli přizpůsobiví lidé zvládají stres a stresové situace na pracovišti s klidem, bezpečně a vyrovnaně. Jsou to lidé klidní, uvolnění a psychicky vyrovnaní. Citliví lidé reagují na stres podrážděně a nechají se lehce vtáhnout do stresových situací. Navíc pomáhají vytvářet stresové situace na pracovišti svým chováním a přístupem ke stresu. Jsou to lidé nevyrovnaní, napjatí a neustále podráždění.
Stabilita - rysy
Rysy
CITLIVÝ
HOUŽEVNATÝ
Citlivost
Většinou citlivý
Vyrovnaný
Uvolněnost
Napjatý, horká hlava
Uvolněný, klidný
Vyrovnanost
Málo optimistický
Optimistický, pozitivní
Odolnost
Rychle reaguje na krize
Odolnější vůči krizím
1. 4 Budoucnost
Odborníci z oblasti lidských zdrojů přijali „Big five“ model za svůj a široce jej využívají. Navíc se rozvíjí spolupráce pro další využití a modifikaci tohoto modelu pro ostatní oblasti human resources. Oblasti, kde se „Big five“ používá, a kde se počítá s jeho dalším širším uplatněním jsou především tyto:
team building,
selection,
job analysis,
training design,
customer service,
management and professional development,
coaching and counseling,
career development,
leadership development,
conflict management.
2 „Big five“ v praxi
V praxi lze při výběru pracovníků využívat psychologické testování, obzvláště pak při obsazování významných pozic z hlediska firemní struktury. Existuje velké množství testů, které mohou budit zájem nebo vyvolávat strach.
Psychodiagnostiku stále více zajímá, na co všechno má daný pracovník schopnosti a talent, co se v něm ukrývá, co se dá rozvíjet a jak lze toto všechno pak pro firmu využít. Psychodiagnostika není zárukou toho, že si firma vybere opravdu člověka, kterého do firmy hledá. Při testování osobnosti záleží na mnoha dalších okolnostech a psychodiagnostika je jen jedním faktorem, který o některých stránkách osobnosti daného člověka něco vypovídá.
Firma při obsazování pozice postupuje většinou tak, že si vytvoří vhodný profil kandidáta. S využitím „Big five“ by si tedy personalista řekl, do jaké míry by měl být takový kandidát extrovertní atd. Hro
Vloženo: 5.09.2011
Velikost: 180,00 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Mohlo by tě zajímat:
Skupina předmětu PSY - Psychologie
Podobné materiály
- PSY - Psychologie - 4 PSY big five (pětifaktorový model osobnosti)
- 06 - Postavení a finanční zdroje ve sportu - makro ekonomický model
- E - Ekonomie - Ekonomický růst, růstové modely
- E - Ekonomie - Hospodářský růst, neoklasický model růstu - produkční a investiční fce
- E - Ekonomie - Model AS-AD a změny agregátní poptávky a nabídky
- E - Ekonomie - Model IS-LM, rozpočtová stimulace poptávky - multiplikační efekt a efekt vytěšňování
- E - Ekonomie - Neoklasický model růstu - stálý stav, míra úspor, růst populace
- CJ - Český jazyk - Zpoved modelky - rozhovor
- VV - Výtvarná výchova - Sochařství a modelování
- CH - Chemie - Stavba atomu,modely atomu,atomová kvantová čísla,radioaktiv
- IVT - Informatika a výpočetní technika - Vypocetni model
- E - Ekonomie - Dvousektorový model
- E - Ekonomie - Modely a bariéry ekonomického růstu
- E - Ekonomie - Třísektorový a čtyřsektorvý model
- E - Ekonomie - Výdajový model s multiplikátorem
- MKT - Marketing - Model spotřebního chování
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 3. Vrozený základ osobnosti, temperament a modely osobnosti
- PSY - Psychologie - Maturitní otázka - 13. Dimenze osobnosti a modely osobnosti
- F - Fyzika - Modely atomů, fyzika atomového obalu
Copyright 2024 unium.cz