- Stahuj zápisky z přednášek a ostatní studijní materiály
- Zapisuj si jen kvalitní vyučující (obsáhlá databáze referencí)
- Nastav si své předměty a buď stále v obraze
- Zapoj se svojí aktivitou do soutěže o ceny
- Založ si svůj profil, aby tě tví spolužáci mohli najít
- Najdi své přátele podle místa kde bydlíš nebo školy kterou studuješ
- Diskutuj ve skupinách o tématech, které tě zajímají
Studijní materiály
Zjednodušená ukázka:
Stáhnout celý tento materiál4. Batoleod 1-3 letnedochází k tak velkým změnám v růstuale dochází k rozvoji motoriky a psych.procesů (city), vůle a soc.stránkyTělesné zvláštnostivelikost: 75cm – 1. rok, cca 1m – 3. rokváha: cca 10kg – 1. rok, 13kg – do 3. rokudítě je boubelaté, faldíkové – způsobeno nedostatečným pohybem, kolem 2.roku to ztrácí, začíná se více pohybovat (lokomoce)na obličejových partiích můžeme pozorovat velké oči, dlouhé řasy, líčka, široké rty, drobné nosyPohybhrubá motorika v 1.roce se zkvalitňuje pohyb, 1-1/2roku se zkvalitňuje chůze, je jistější, v 2.roce vzpřímená chůze2-3 roky – můžeme dítěti dát hračky, koordinace ruka-nohachůze do schodů – 1-1/2roku chodí s přísunem jedné nohy, 2 roky už pomalu capká, 2-3roky už hezky střídá nohyhry – schovává se do prostoru (leze), někde zaleze do tunelu a někde jinde vyleze, 3 roky už leze na žebřík, dítě nemá strach, že z něj spadne, dostává trojkolkujemná motorika zkvalitňuje se „klešťový“ úchophry – kostky na sebe, vhodit někam kolečko, u telefonu točí kolečkem, mačká cuplíky, první náznak kresby (čmáranice)zkvalitňuje se sebeobsluha (obouvání bot, navlečení si čepice, pokus o zipování )samo pije z hrnku, používá lžičku, kolem 3.roku používá vidličkunácvik umývání rukoudefekace – trvalé zbavení plínekdítě je obouruké (chytá vše často oběma rukama) – my mu nabídneme a ono si vybere, kterou rukou to zrovna vezmeleporelo – prohlížení si tvrdých knížekje to často úrazové období (často sebepoškození – popáleniny), poznává jazykem, rukama, nohama, a pak i hlavou (často olízává okno)Rozvoj poznávacích procesů (psychiky)Vnímání zrakové - je schopno rozlišovat 2 syté barvy (např.červená,zelená), šero x světlo nerozeznávásluchové - vnímá širokou škálu šumů (bojí se velkého hluku), 2leté dítě nám dokáže udržet melodii, kterou matka zpívá, kolem 2-3 let dítě rádo doprovází melodii pohybem vnímání prostoru - má problém při vnímání hloubky (schody, zábradlí)vnímání času - nerozlišuje, kolem 3 let rozlišuje den a nocvnímání představ - dítěti dotváří vnímání reality (živé, jasné, bolestivé vzpomínky)-jsou kouskovitéfantazie (dotváří vjemy, které pr
Vloženo: 5.05.2012
Velikost: 25,09 kB
Komentáře
Tento materiál neobsahuje žádné komentáře.
Copyright 2024 unium.cz